Šmarska cesta 3
1291 Škofljica
Proti koncu meseca septembra se je župan Primož Cimerman skupaj z občinsko upravo sestal s predsedniki ožjih lokalnih skupnosti. Na srečanju se je župan zahvalil za aktivno vključitev v lokalno soustvarjanje, sodelovanje ter posredovanje številnih pobud in predlogov za izboljšanje kvalitete bivanja v vaših skupnostih oziroma sami občini.
Predsednike ožjih lokalnih skupnosti smo seznanili, da poleg temeljnega zakona o lokalni samoupravi, pristojnosti in naloge ožjih delov lokalne skupnosti predpisujeta predvsem dva temeljna splošna akta: Statut Občine Škofljica (Ur. l. RS, št. 47/19) in Odlok o krajevnih, četrtnih in vaških skupnostih (Ur. l. RS, št. 77/02 in 11). širši družbeni pomen in so neobhodno potrebna za učinkovito delovanje celotne lokalne skupnosti.
NALOGE OŽJIH DELOV LOKALNE SKUPNOSTI DOLOČENE V STATUTU OBČINE ŠKOFLJICA:
10. člen (naloge krajevnih, vaških in četrtnih skupnosti)
(1) Krajevne, vaške in četrtne skupnosti lahko opravljajo naloge iz pristojnosti občine, ki se nanašajo na prebivalce krajevne, vaške in četrtne skupnosti. Krajevne, vaške in četrtne skupnosti praviloma samostojno: – dajejo predloge in sodelujejo pri pripravi razvojnih programov občine na področju javne infrastrukture na svojem območju ter sodelujejo pri izvajanju komunalnih investicij in investicij v javno razsvetljavo na njihovem območju in sodelujejo pri nadzoru nad opravljenimi deli, – sodelujejo pri pripravi programov oskrbe s pitno vodo in zaščiti virov pitne vode, – sodelujejo pri pridobivanju soglasij lastnikov zemljišč za dela s področja gospodarskih javnih služb, dajejo predloge za sanacijo divjih odlagališč komunalnih odpadkov in sodelujejo pri njihovi sanaciji, – dajejo predloge za ureditev in olepševanje kraja (ocvetličenje, ureditev in vzdrževanje sprehajalnih poti ipd.) in pri tem sodelujejo, – dajejo pobude za dodatno prometno ureditev (prometna signalizacija, ureditev dovozov in izvozov, omejevanje hitrosti ipd.), – predlagajo programe javnih del, – sodelujejo in dajejo mnenja pri javnih razgrnitvah prostorskih, planskih in izvedbenih aktov, ki obravnavajo območje njihove skupnosti, – oblikujejo pobude za spremembo prostorskih, planskih in izvedbenih aktov ter jih posredujejo pristojnemu organu občine, – dajejo mnenja glede spremembe namembnosti kmetijskega prostora v druge namene, predvidenih gradenj večjih proizvodnih in drugih objektov v skupnosti, za posege v kmetijski prostor (agromelioracije, komasacije), pri katerih bi prišlo do spremembe režima vodnih virov, – seznanjajo pristojni organ občine s problemi in potrebami prebivalcev na svojem območju, na področju urejanja prostora in varstva okolja, – sodelujejo pri organizaciji kulturnih, športnih in drugih prireditev, – spremljajo nevarnosti na svojem območju in o tem obveščajo štab za civilno zaščito ter po potrebi prebivalstvo in sodelujejo pri ostalih nalogah s področja zaščite in reševanja. (2) Naloge iz prvega odstavka tega člena se podrobneje opredelijo z odlokom. |
Poleg predpisanih nalog se pričakuje aktivna vključenost ožjih delov lokalne skupnosti v kontekstu skupnega, lažjega delovanja in reševanja zadev, ki imajo širši družbeni pomen in so neobhodno potrebna za učinkovito delovanje celotne lokalne skupnosti.
V sled tega smo vse predsednike zaprosili za aktivno vključenost ožjih lokalnih skupnosti, še zlasti na naslednjih področjih:
· Zagotovitev vsaj 3 (treh) do 5 (pet) predstavnikov vaše skupnosti, ki bi bili vključeni v projekt zagotavljanja varnih poti v šolo;. · Zagotovitev vsaj 3 )treh) do 5 (pet) predstavnikov, ki bi se usposobili za osnovno usposobljenost nudenja prve pomoči in oživljanja. · Zagotovitev vsaj 3 (treh) prvih posredovalcev za pomoč Štabu civilne zaščite ob izrednih razmerah (poplave, ujme, suša, požari, potres, ipd.). · Aktivno sodelovanje in udeležba pri organizaciji uradnih dogodkov občine. Še zlasti ob občinskem prazniku, drugih večjih dogodkih. · Organizacija lastnih dogodkov, prireditev, aktivnosti. · Redna mesečna predstavitev dogajanja v vaši skupnosti. Tako v obliki direktne predstavitve, kakor predstavitve in objavo informacij preko svetovnega spleta, lokalnega glasila. · Redno spremljanje razmer v skupnosti, jih po potrebi popisati, fotografirati in pošiljati pristojnim organom občine ter vse ostale odprte zadeve, pobude, ideje in zanimivosti. Sem sodijo tudi pohvale in objektivne kritike. |
Če ravno imamo v občini veliko potreb in želja ter odprtih zadev, bomo morali tvorno sodelovati, če si želimo izboljšati kvaliteto bivanja naših občanov in ustvariti razvoj naših prelepih krajev. Za uspešno sodelovanje je potrebna dobra komunikacija med predsedniki lokalnih skupnosti in občino ter med predsedniki in njihovimi člani lokalnih skupnosti.
Predsedniki komunicirajo s svojimi sokrajani in nato zbrane informacije posredujejo na občino. Na občini bomo zadeve obravnavali ter iskali hitre in ustrezne rešitve ter povratno informacijo posredovali zopet predsedniku dotične skupnosti. Ta bo le to deli naprej oziroma vsem svojim dotičnim sokrajanom. Z vzpostavitvijo smotrnega sistema komuniciranja bo bolj učinkovito reševanje lokalnih zadev.
Tako se lahko občanke in občani odslej še bolj aktivno obračate na vaše predsednike ožjih lokalnih skupnosti. Le ti pa bodo informacije smotrno zbrali in posredovali ter vas tudi obveščali o poteku obravnavanih zadev.